Dünya Tuza Dikkat Haftası

Tarih : 13.3.2018

                                 "AŞIRI TUZ TÜKETİMİNİN AZALTILMASININ 5 YOLU"

   

Dünya Sağlık Örgütü; yüksek tansiyon, kalp hastalıkları, böbrek hastalıkları başta olmak üzere şişmanlık, şeker hastalığı ve bazı kanser türlerinden korunmak amacıyla tüketilmesi gereken tuz miktarını günde 5 gram (tepeleme bir çay kaşığı veya silme bir tatlı kaşığı) olarak önermektedir. Bu miktar yemeklere tuz eklenmeden doğal olarak günlük tüketilen yiyecek ve içeceklerle sağlanmaktadır.

 

Tuz tüketiminin sağlık üzerine olumsuz etkilerine yönelik kamuda farkındalık oluşturulması amacıyla "Dünya Tuza Dikkat Haftası" etkinlikleri yapılmaktadır.

 

Her yıl belirlenen farklı bir tarihte ve temada gerçekleştirilen "Tuza Dikkat Haftası" bu yıl 12-18 Mart 2018 tarihleri arasında olacak ve "Hepimiz Çok Fazla Tuz Tüketiyoruz: Aşırı Tuz Tüketimini Azaltmanın 5 Yolu" (#5yol5gram # tuzuazaltmanın5yolu") teması ile gerçekleştirilecektir.

 

Aşırı Tuz Tüketimini Azaltmanın 5 Yolu;

1. Yaptığınız yemeklerde kullandığınız tuz miktarını yavaş yavaş azaltın, ağız tadınız zamanla az tuza alışacaktır.

2. Yemeklerinizi lezzetlendirmek için tuz yerine; çeşitli baharatlar, dereotu ve maydanoz gibi bitkiler, limon ve sarımsak gibi besinler kullanın.

3. Çocuklarınızda yemeklerine tuz ekleme alışkanlığı gelişmemesi için sofranızdan tuzu ve tuzlu sosları kaldırın.

4. Hazır besinleri satın almadan etiketini mutlaka okuyun ve daha az tuz içerenleri tercih edin.

5. Turşu, konserve, salamura yaprak, zeytin ve peynir gibi besinleri tüketmeden önce mutlaka suyla yıkayın/suda bekletin; daha fazla taze sebze ve meyve tüketin.

 




-DUYURULAR-

HIZLI ERİŞİM